brand identity
De klik
en flow

Als je bij een pitch precies niet doet waar de klant om vraagt, kunnen er twee dingen gebeuren: je wordt vriendelijk de deur gewezen of er ontstaat een klik. Dat laatste gebeurde met FlowFabric. Een snelgroeiend data-driven IT-bedrijf met een bijzonder verhaal.

Image

Zo zien we ze het liefst

De vraag naar ‘een nieuwe website’ bleek het startpunt voor het type project dat we bij RAAK het liefste zien: creëer een sterk, onderscheidend merkverhaal voor de nieuwe (online) positionering. Toen we terugkeken bleek dat we samen met FlowFabric een heel scala aan deliverables hadden gerealiseerd: van website tot video, maar ook de stationary, zelfs een beurswand en het brandbook.

Image

Iets met kippenvel en te kort aan water

Onderdeel van het hele pakket was de brand movie. ‘We willen een kippenvelmoment’, klonk de opdracht. RAAK stond voor de uitdaging om data als water te visualiseren. Want data kan - net als water - soms tegen je, maar ook vóór je werken. Een mooie metafoor en een gave opdracht van een klant die durft. Mét improvisatietalent, want tijdens de opnamedagen viel geen druppel regen…

Image

Embedded bij flow fabric

We gingen ‘embedded’ om de kern van FlowFabric te ontdekken. Dat betekende intern meedraaien en mee op bezoek bij klanten. De conclusie luidde dat een A-merk in de IT een look & feel met karakter verdient. In agile scrum werkten we in wekelijkse iteraties van designen, programmeren, contentcreatie, testen en reviewen toe naar de launch day. Het resultaat leverde naast veel kippenvelmomenten, vooral een onderscheidend merk en veel krachtige marketinginstrumenten op. Benieuwd? Ga naar www.flowfabric.com

Koffie? Laat je gegevens achter en wij nemen contact met je op!